måndag 20 augusti 2012

Första dagen!

Vad roligt det var att äntligen få träffa era barn.

Skoldagen började med att hela skolan samlades runt flaggstången. Vi hissade flaggan och rektorn hälsade välkommen. Efter det gick vi in i klassrummet, eleverna hittade sina platser och vi började lära känna varandra. Eleverna fick sedan skriva sina namn på datorn, datorn både ljudade och läste åt oss. Namnen skriv vi sedan ut och eleverna gjorde fina namnskyltar.

Dagen avslutades med att alla fick säga en mening som jag eller de själva skrev på datorn. så här blev texten.

20 augusti 2012
Sommarlovet
Jag har badat i havet, sa Fanny.
Jag har varit på semester i Gullbränna, sa Hannah.
Jag har badat, sa Lukas.
Jag har varit i Broxvik i 3 dagar, sa Samuel.
Jag har lärt mig simma, sa Elsa.
Jag har varit på Barnens gård, sa Engla.
Jag har varit och tittat på hund, sa Theodor.
Jag har åkt husbil, sa Emil.
Jag har varit på semester på en ö och badat, sa Mattias.
Jag har varit på semester, sa Allan.
Jag har varit på Kolmården, sa Ida.
Jag har varit på Västerkvarn och badat, sa Alfred.
Jag har varit på Öland, sa Lisa.
Jag har lekt, sa Lovisa.
Jag har varit i Ullared, sa Abdullah.
Jag har varit på Mallorca och badat, sa Gustav.
Jag har cyklat, sa Razet.

Imorgon ska vi bland annat klistra in texten i våra dagböcker och rita en passande bild.
/ Fanny

 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att kunna följa klassen här! Lägger till dig på min blogglista så jag inte missar något. /

    Lotta, Mattias mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!

    Kul att du följer oss!
    Uppdatering kommer snart! Tekniken strular bara lite för mig.

    Fanny

    SvaraRadera