måndag 20 augusti 2012

FÖRÄLDRAR TILL KLASS 1

Nu har skolan äntligen börjat, som jag har längtat. Hoppas att ni har haft en skön sommar och att både ni och era barn är sugna på att börja klass 1. Det klassrum som klass 1 kommer att ha är det som ligger bredvid träslöjden, där det var syslöjd innan.
Ditt barns skoltider är:
Måndag: 8.15–11.55
Tisdag: 8.15–11.55
Onsdag: 8.15–11.55 (idrott)
Torsdag: 8.15–11.55
Fredag: 8.15–11.55
På onsdagar har vi idrott. Nu första veckan är vi i sporthallen sen planerar jag att vi ska vara ute och ha idrott några veckor. Det är bra om eleverna har med sig innetofflor till skolan, en frukt får de också gärna ha med sig.
Alla elever som börjar ettan i Sävsjö kommun kommer att få en dator. Sävsjö kommun satsar på en metod som heter ASL- att skriva sig till läsning. Jag kommer att berätta mer om detta i ett kommande brev och på kommande föräldramöte. Datorerna kommer om cirka två veckor. Den första tiden i skolan arbetar vi mycket med att lära känna varandra. Vi kommer också att gå ut mycket och lära oss mer om vår natur.
Har ni några frågor eller behöver få tag på mig:
Telefonnummer: 070-2491821
Om ditt barn är sjukt är det viktigt att du meddelar detta, gärna innan 8.00. Du kan ringa till skolans personalrum 0832-20183 eller till mig. Det går också bra att skicka ett sms, jag svarar OK när jag har läst det.
Är ni nyfikna på vad vi gör i skolan kan ni följa klassens arbete på bloggen www.fannysklass.blogspot.se
Jag ser fram emot att få arbeta med era barn.
/ FANNY ANDRERSSON

2 kommentarer:

  1. Hej fröken Fanny!
    Så kul att du bloggar så vi kan följa med vad som händer i skolan.
    Elin (Idas mamma)

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Vad kul att du har hittat hit!

    Fröken Fanny

    SvaraRadera