torsdag 15 november 2012

Några dagars arbete

Eleverna arbetar på som bara den. Vi hinner med mycket på några dagar. Här kommer liten beskrivning om vad vi arbetar med just nu.
Arbetet med datorerna går så bra. Eleverna skriver på. Vi har börjat och prata om olika slags texter. Vi har bland annat skrivit dikter och listor. Här övar vi på att skriva och. Vi parar ihop två saker, exempelvis hammare och sprik.






På matematiken har vi pratat om längd och mätt olika saker. Eleverna arbetade två och två och fick välja olika saker i klassrummet att mäta. Vi använde oss av pennor och gem när vi mätte. Som ni ser på bilderna så använde eleverna lite olika metoder. Vissa använde en penna/gem och använde fingret som kom ihåg och andra använde flera. De är kluriga mina elever!





Idag började vi prata om olika material så som metall, papper, plast, glas och kartong. Jag hade med mig en påse med olika material i och eleverna hjälpte mig att sortera. När vi hade sorterat fick eleverna själva välja ett material som de ville jobba med. Det blev 4 grupper. Varje grupp fick sen i uppdrag att med hjälp av sitt material skapa en figur. På bilderna ser ni hur arbetat börjar ta form. Ska bli spännande att se slutresultatet!

Ha det bra!

Fanny

2 kommentarer:

  1. Så kul att se lite foton. Det är inte alltid så lätt att förstå när barnen förklarar vad de gjort ;-)

    / Elin

    SvaraRadera
  2. vad bra att du skriver vad ni gör på dagarna. Mattias kommer aldrig ihåg något när jag frågar. :-)

    SvaraRadera