måndag 22 augusti 2011

Äntligen börjar vi...

Jag hoppas att ni alla har haft en riktig skön sommar! Nu är det äntligen dags för oss att böjar klass 4 och det och det ska bli jätterolig!
Följande tider gäller för klass 4 läsåret 2011/2012

Måndag: 8.15 – 14.45
Tisdag:   8.15 – 14.00
Onsdag:  8.15 – 14.00 (idrott)
Torsdag: 8.15 – 14.00
Fredag:   8.15 – 14.00 (idrott)

Jag skickar med ett preliminärt schema hem. Jag, Fanny, undervisar i alla ämnen utom musik som Lillian Andersson har ansvar för, engelska som Agnetha Johansson har ansvar för och slöjd som Daniel Svärd och Agneta Hägerström undervisar i. Eleverna kommer att fortsätta att ha träslöjd under höstterminen och byter sen till syslöjd under vårterminen. Under fyran ska vi försöka att samarbeta lite mer med klass 5 på skolan. Våra scheman är planerade så att vi ska kunna samarbeta under elevensval och under no lektionerna.

Under sommarlovet har flyttlasset gått från vårt gamla klassrum till det nya. Det klassrummet som eleverna kommer vara i under fyran är det som ligger över matsalen. Här tror jag att vi kommer att trivas och som eleverna flera gånger har påpekat har vi äntligen en whiteboard och aktivboard.

Om ert barn blir sjukt eller av annan anledning inte kommer till skolan är telefonnumret samma som förra terminen: 0382-20183. Det är viktigt att ni sjukanmäler era barn innan skolan börjar, det blir så oroligt för både mig och eleverna om någon saknas när vi börjar. 
 
Jag har under sommaren funderat på hur jag ska få hem information till er föräldrar. Jag vet att många papper försvinner på vägen hem och att informationen inte alltid kommer fram. Jag har därför startat en blogg för klass 4 på Stockaryds skola. Adressen till bloggen är fannysklass.blogspot.com. Här kommer jag lägga upp information till er föräldrar, jag kommer också att skriva om arbetet i klassen. Så att ni kan följa vad vi gör och eleverna kan visa er och ni kan pratat och diskutera om skolarbetet hemma. Är det någon som hellre vill fortsätta att ha viktig information i pappersform eller på mail fixar jag det, hör bara av er. Jag kommer inte att lägga ut några bilder på era barn på bloggen bara på deras arbete, jag kommer inte heller skriva något om enskilda barn utom återigen ska det bara handla om att få ut information och skriva allmänt vad klassen jobbar om.

Hör av er om det är något ni undra över.




/Fanny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar